Őszi egészségmegőrzés

2019.09.24

Itt a hűvös, nyirkos idő, a ködös reggelek, a hajnali fagyok, a nagy napi hőingás. Figyeljünk oda magunkra, hogy egészségesen átvészeljük az őszt

MIRE FIGYELJÜNK?

  • Vitaminfogyasztás

Az első és legfontosabb dolog, ha elkezdődik az ősz, fogyasszunk minél több zöldséget és gyümölcsöt. Számtalan lédús, vitaminban gazdag gyümölcs elérhető most, például az alma, körte, őszibarack, szilva, szőlő, áfonya, szeder fogyasztása is ajánlott.

A zöldségfélék szintén támogatják az immunrendszert. Többségükre jellemző, hogy magas vitamin- és ásványi anyag tartalmuk van. Fogyasszunk sok hagymafélét, paprikát, paradicsomot, hüvelyeseket, babot, borsót, lencsét, káposztaféléket, karfiolt, brokkolit, tököt, sütőtököt, cukkinit.

Jó tudni, hogy a fehér szőlő, a patiszon, az alma, a körte és a jégcsapretek rendszeres fogyasztásával megelőzhetők a felső légúti megbetegedések.

  • Öltözködés

Reggel kimondottan hűvös, hideg van, ezért nem is igen akarunk kiszállni az ágyból. Napközben viszont, ha kisüt a nap, könnyen levesszük a kabátot akkor is, ha már alig meg 10 fok fölé a hőmérő higanyszála. Ősszel nagyon fontos, hogy rétegesen öltözködjünk, és ha süt a nap napközben, csak a legfelső réteget vegyük le. Például gyerekeknél a póló, pulóver, pufimellény kitűnő választás. Főleg a hölgyek kedvelik a vékony felsőket, amire ráhúznak egy kabátot, azonban a vékony ruha már a legmelegebb órákban is kevés. Egy divatos mellény, poncsó, kötött sál, ami melegíti a hátat, jó szolgálatot tehet ilyenkor.

Az sem mindegy, mivel közlekedünk. Az autót saját igényeink szerint fűthetjük, így a kocsiban kényelmesebb kabát nélkül vezetni. Kiszállás előtt azonban öltözzünk fel, mert a kinti hideg hamar megcsapja az embert.

Ha biciklizünk, válasszunk megfelelő anyagból készült, légáteresztő biciklisruhát. Tekerés közben könnyen megizzad az ember, célba érve érdemes minél előtt megmosakodni és átöltözni.

  • Pihenés

Bár sokan nem gondolnak rá, de a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás is fontos annak érdekében, hogy megőrizzük egészségünket. Régen is úgy tartották, hogy a lázat, megfázást ki kell feküdni. A hosszabb ágynyugalom segít, hogy szervezetünk regenerálódni tudjon, ezzel még a gyógyszerek is kiválthatók. Aludjunk minden nap legalább 7-8 órát, mert a kialvatlan, fáradt szervezet kevésbé ellenálló a vírusokkal szemben.

A mennyiség mellett aminőség is fontos, a kényelmes matrac, a megfelelő vastagságú takaró elengedhetetlen a nyugodt alváshoz. Ha egész éjjel forgolódunk, kitakaródzunk, mert melegünk van, hiába feküdtünk le időben, mégis fáradtan indul a reggel.

  • Sport
A nyár vége sokak számára egyben a sportolás végét is jelenti. Tény, hogy tavasztól mindenki azon van, hogy nyárra formába hozza magát, de amikor beköszönt az ősz, elfogy a motiváció, kezd hűvös lenni ezért elhatározzuk, hogy inkább hanyagoljuk a testmozgást az idei évre, majd januárban, a karácsonyi kajamaratont követően, azon kapjuk magunkat, hogy újra úgy nézünk ki, mint egy jóllakott napközis. De miért ne tarthatnánk meg kívánt formánkat a következő nyárig úgy, hogy ősszel sem feledkezünk meg a testmozgás fontosságáról?

Egy kis kedvcsinálóként összegyűjtöttük neked a legjobb őszi szabadtéri zsírégető sportokat!

FUTÁS
Ebben az időszakban sokkal kellemesebb a szabadban mozogni, mint nyáron a 30 fokos hőségben. Az olykor szeles időjárás sem állíthatja meg azokat, akik nem az edzőterem falait szeretnék látni futás közben, hanem a táj szépségét élveznék. A futás nem csak kiváló kardio-edzés, de rövid időn belül látványos eredményeket is hoz.

TÚRÁZÁS
Aggodalomra semmi ok, ha nem kifejezetten rajongsz a futásért, egy pár órás kirándulás remek alkalom lehet a felfrissüléshez. Akár egyedül, akár barátokkal, családdal indulunk útra, biztos, hogy hosszútávon meglesz az eredménye. Gyönyörű ilyenkor a Börzsöny és a Pilis is. 

BICIKLIZÉS
Szerencsére egyre több bicikliút áll rendelkezésre azok számára, akik szívesen pattannak két kerékre, akár városban, akár messzebb a nyüzsgéstől. Mindamellett, hogy kikapcsol, a kerékpározás leginkább a szív- és érrendszer működésére van pozitív hatással, így a rendszeres tekerés javítja az erőnlétet, és persze első osztályú alakformáló.

TENISZ
Igen, tényleg nagy önfegyelmet és alázatot kíván a legnagyobb hőségben órákig aszalódni a teniszpályán. A legnagyobb fanatikusoknak természetesen ez sem probléma, de a tenisz pont az a sport, amit a tavaszi és őszi időszakban a legideálisabb végezni. Gyönyörűen formálja a felsőtestet, de kerekebbé teszi a popsit, izmosabbá a vádlit és a combokat is.

És természetesen a benti sportok  Infratrainer Stúdiónkban, ahol a z infrakerékpár edzések mellett a személyi edzések segítségével is formában tudtok maradni ősszel is!

Várunk Benneteket szeretettel, keressetek bizalommal!

Golden Future csapata
forrás: signal.hu; noizz.hu