Kifogás vagy Motiváció?!

2020.01.28

A rendszeres testmozgás ütemterve mellett kitartani nem könnyű!
Rengeteg olyan kifogásunk van, hogy miért nem tudjuk mindennapjaink részévé tenni.
Ideje leszámolni velük!
Többeket megkérdeztünk erről, s számtalan ellenérvet hallottunk a sportra. "Nekem nincs időm erre." "Túl kövér vagyok." "Ma még nem ettem." "Fogok futni, de ma nem érek rá." "Ilyen időben?" "A családomtól venném el az időt." "Miért, te mikor sportolsz?" "A futás unalmas." "A súlyzózás nehéz." "Zavarnak a többiek a konditeremben.""Nincs edzőcuccom." "Sokat dolgoztam, fáradt vagyok." "Lusta vagyok én ehhez." "Megpróbáltam, de nem ment.""Félek, hogy megsérülök."

Nincs időm mozogni
A nap folyamán szorítsunk időt egy 10 perces sétára! Néhány baráti ebédet váltsunk fel közös sétára, vagy uszodázásra! A hétvégi, szombat esti TV-zést a gyerekekkel váltsuk fel közös bringázásra, kirándulásra, vagy valamilyen szabadtéri tevékenységre!

A mozgás unalmas
Váltogassuk a mozgásformákat! Menjünk el kerékpározni, úszni, gyalogolni a kondíciónknak megfelelően, így a különböző izomcsoportok is aktivizálódnak!

Sokan attól tartanak, hogyan néznének ki edzés közben
Emlékeztessük magunkat, hogy mozgás hatására javul a szív-és érrendszer egészsége, hogy sokkal erősebbnek és fittebbnek érezzük magunkat edzés után! Gondoljunk arra, hogy az állóképesség, egészség egy egész életen át fontos!

Túl fáradtnak érzi magát a sportoláshoz egy átdolgozott nap után
Nincs energiája? Mozgás nélkül nem is lesz energiája. Ez egy ördögi kör. De bármilyen meglepő is, a rendszeres mozgás a legjobb megoldás arra, hogy energikussá tegyük magunkat.

Túl lusta a mozgáshoz
Ha a mozgás puszta gondolata is fárasztónak tűnik, tűzzünk ki mindig reális célt, hogy tudat alatt ne ütközzünk túl nagy ellenállásba. Ha gondolatban a cél túl nagy, előfordulhat, hogy már akkor feladjuk, amikor még el sem kezdtük. Kezdjük pl. egy rövid sétával, előbb-utóbb rutinná válik.

Nem vagyok atléta típus
Egyszerűen koncentráljunk a pozitív változásokra! A fittség, jó kondíció és állóképesség lehetővé fogja tenni az alakformálást is.

Elkezdtem, megpróbáltam, de nem sikerült
Ne dobjuk be a törölközőt! A vér koleszterin szintje és a cukorbetegség kockázata is csökken, tudatosítsuk önmagunkban, hogy mi volt a hiba, és tanuljunk a hibából, legközelebb pedig válasszunk reálisabb célt.

Nem kell megfogadnunk, hogy minden nap 1 órát töltünk majd sportolással, és hogy hetente háromszor járunk le edzeni, ezt hosszútávon nem is könnyű kivitelezni. Hetente egyszer-kétszer mozogjunk 20 percet, és naponta válasszunk egy 10 perces sétálási, gyaloglási lehetőséget.

Ha aggódunk, hogy kárt teszünk magunkban, kezdjük óvatosan és körültekintően, esetleg személyi edző segítségével, vagy a konditerem edzőjének instrukcióival!


Lehet folytatni a sort. A te kifogásod ma melyik?

Az nem igaz, hogy nincs időd, az időjárás sem kifogás, válasszunk megfelelő öltözetet. Futni sem muszáj! Elmehetsz konditerembe, vagy tornázhatsz otthon. A sport nem pénzkérdés, az interneten számos ingyenes edzést találni, és egy ásványvizes palack is megteszi súlyzónak. A fáradtságra is kiváló orvosság egy kis mozgás, rengeteg energiával feltölt. Ha megfelelő sporttevékenységet választunk és váltogatjuk a mozgásformákat, unatkozni sem fogunk. A gyerek pedig nem kifogás, hanem ok a sportra. Nekik, példát kell mutatni. Kisgyerek mellett is lehet tornázni, léteznek futó babakocsik, lehet velük bicajozni és sok játszótér mellett található, ma már, szabadtéri edzőpark. Nem kell egyedül sportolni, bevonhatjuk a barátokat, vagy a családot és megfelelő bemelegítéssel, nyújtással lesérülni sem fogunk.
A mozgást nem lehet túl későn kezdeni, ez az egyik olyan fontos dolog, amelynek nincs felső korhatára. Nyugdíjasok kezdenek sportolni, s nagypapák futnak maratonokat. Természetesen nem kell mindenkinek futóversenyre járni, mozogni másképp is lehet: kertészkedjünk, gyalogoljunk, végezzünk több házimunkát, legyünk fizikailag aktívabbak otthonunkban, vigyük ki a szemetet, lépcsőzzünk lift helyett, biciklizzünk autózás helyett, járjunk gyalog a közértbe. Az unalomnál jobban, semmitől nem lehet elfáradni, a testmozgás pedig kifejezetten felfrissít. Kifogások helyett tűzz ki célokat!

Várunk szeretettel stúdiónkban, ahol szakképzett edzőink segítségével a kitűzött célok elérése könnyebbé válik.
Bejelentkezés telefonon: +36 20 337 0223

Golden Future csapata