Hogyan lehet hatékony a Home Office?

2020.04.02

Sokan vannak közülünk, akik szülők és jelenleg amellett, hogy dolgoznak, egyben tanárnak és háztartásvezetőnek is kell lenniük, nem könnyű a feladatuk. Akik nem élvezik a szülői lét mindennapjait, azoknak sem feltétlenül könnyű, hiszen a tartós home office már önmagában is kihívások elé állíthat bárkit. Na de lássuk: Mi az, ami segíthet?

  • Tervezd meg a munkanapod, legyen a napnak ritmusa! Ha elhatározod, hogy mi az, amit aznap szeretnél csinálni és tudod, hogy a napon belül mikor tervezel vele foglalkozni, akkor könnyebb megtartani a figyelmedet, a különféle elterelő hatások mellett.
  • Alakítsd ki a napi rutinodat! Fontos, hogy legyen a munkanapodnak eleje és vége, mintha az irodában dolgoznál, máskülönben könnyen összefolyik a magánélettel és akár szükségtelenül hosszú munkanapokhoz vezet. Ebben segíthetnek kisebb rituálék is (munkaeszközök elpakolása, másik helységbe való átvonulás).
  • Tervezd meg a napi közbeni szüneteket is! Legalább napi 3 alkalommal szakítsd meg a munkádat. Állj fel, mozogj egy kicsit, szellőztess, válassz valami kikapcsoló tevékenységet (kávézás, teázás, zenehallgatás). Minden szünet után frissebben és koncentráltabban tudod folytatni az adott feladatodat.
  • Étkezz egészségesen, figyelj a napi folyadékbevitelre! Rakd el a felhalmozott édességeket, rágcsálni valókat, egészségtelen ételeket, mert könnyen csábításba eshetsz.
  • Öltözz fel a munkához! Eleinte szórakoztató lehet melegítőben és pizsamában dolgozni, de hosszú távon nincs jó hatással a munkavégzésre és a mentális egészségre sem.
  • Legyen kényelmes és koncentrálást segítő a napi munkavégzésed környezete. Nem egyszerű ezt mindenhol megvalósítani, ezért érdemes törekedni rá, hogy kényelmesen ülve, egyenes háttal (nem vízszintesen) dolgozzunk.
  • Azonosítsd be azokat a dolgokat, amik könnyen elterelik a figyelmedet! Kapcsoljuk ki, vagy tegyük nehezen elérhetővé ezeket. A napunk tervezésénél ütemezzük be, hogy mikor fogjuk ezeket használni.
  • Családtagokkal és barátokkal is érdemes megállapodni mikor vagyunk elérhetőek napközben. Beszéljük meg, hogy mikor van halaszthatatlan feladatunk, munkánk, hogy ebben az időszakban maximálisan arra tudjunk koncentrálni, de azt is, hogy mikor tudunk segíteni, mikor vagyunk elérhetőek az otthoni teendőkhöz.
  • Maradj kapcsolatban a kollégáiddal! Fontos, hogy ne merüljünk bele a magányos munkavégzésbe. Legyünk nyitottak kollégáink mindennapjaira is, beszélgessünk egymással és maradjunk benne a közösségi életben a rendelkezésre álló interaktív felületek segítségével.


Sportoljatok, mozogjatok és maradjatok fittek és egészségesek!

Golden Future csapata