10 étel, amiből bármennyit ehetsz!

2020.05.06

Nagyot fordult velünk a világ, az eddigi szokásaink, napi rutinunk egyik napról a másikra a múlté lett. Nincs ez másként az evéssel sem.
A korlátozott kijárási lehetőségek sok embernél vezetnek szorongáshoz, vagy épp unalomhoz, és ezek eredményeként túlevéshez. 

Ezért jó tudni, hogy vannak ételek, melyeket bármikor, bármilyen mennyiségben fogyaszthatunk.

1. Levesek

Nincs is jobb, mint a főétkezést előétel gyanánt egy csésze levessel kezdeni. Szerencsére hazánkban igen nagy kultusza van a levesfogyasztásnak, ezért számtalan finomabbnál finomabb lédús előétel közül válogathatsz - lelkifurdalás nélkül. Válassz olyan leveseket, amik rántás vagy habarás, illetve tésztabetét nélkül készülnek, viszont annál több zöldséggel és sovány hússal.

2. Alma

"Minden nap egy alma az orvost távol tartja." - szól az ismert mondás. Az biztos, hogy nagyon sok előnyös hatása van az egészségünkre, és nem utolsó sorban az alakunkra nézve. A University of Iowa kutatásai szerint az alma héja tartalmazza a legtöbb rostot, amely gyorsítja az anyagcserét, és meggátolja a hízást.

3. Citrusfélék

Ne halogasd a narancs-, mandarin-, és grapefruit-fogyasztást a hideg időkre, ugyanis ezek a gyümölcsök segítenek megszabadulni a feleslegtől. Egy amerikai kutatás szerint azoknak az embereknek kisebb a derék-csípő arányuk, akiknek a szervezetében több C-vitamin van, mint azoknak, akiknek kevesebb. Egy próbát megér, és még finomak is.

4. Zeller

Egy csésze zeller fedezi a napi kálium, K-, és A-vitamin szükségletünk egyharmadát, emellett csökkenti a vércukorszintet is. Elkészítési módjainak csak a fantáziánk szabhat határt. Sütve, főzve, köretként, fűszerként is felhasználható.

5. Paradicsom

A paradicsomban levő likopin hátráltatja a bőr öregedését, valamint védelmet nyújt bizonyos daganatos betegségekkel szemben (prosztata, mell, gyomor). Ezen kívül védelmet nyújt a bőrnek a káros UV-sugarakkal szemben.

6. Gomba

Számos elkészítési módja ismert, azt azonban kevesen tudják, hogy ennek az egyszerű ételnek milyen pozitív hatásai vannak a szervezetünkre nézve. Holland kutatások szerint a gomba emésztése közben a szervezetünk rákellenes és immunerősítő anyagot termel. 

7. Szárnyas húsok, halak

A vegetáriánus étrendet még manapság is sokan egyfajta fogyókúraként azonosítják. Természetesen ez nem igaz, azok az emberek, akik nem esznek húst, nem azért teszik, mert fogyni szeretnének. A sovány húsok és halak fogyasztása kifejezetten szükséges a szervezet számára, hiszen kitűnő fehérjeforrásnak számítanak, amik laktatóak, segítenek az izomnövekedésben, és nem fogsz elhízni tőlük. 

8. Cottage cheese

A cottage cheese egy alacsony kalóriatartalmú, enyhe ízvilágú, rendkívül egészséges nem érlelt lágy sajtfajta, ami nemcsak fehérjében gazdag, de ásványi anyagokban is (P, F, Na, Se, Ca, Mg). Kiváló kalcium- és vitaminforrás (A, B1, B3, B6, B12), és remek választás mindazoknak, akik odafigyelnek a súlyukra.

9. Quinoa

Talán egyre többeknek cseng ismerősen ez a sokáig teljesen ismeretlen inka gabonaféle. Kiváló tápértéke, ezzel szemben rendkívül alacsony kalóriatartalma miatt érdemes beépíteni még a legszigorúbb diétákba is. Mivel íze semleges, akár sós, akár édes ételek elkészítéséhez is kiváló alapanyag. Készíthető belőle köret, leves, főétel, de akár desszert is. Itt az ideje tehát, hogy közelebbről is megismerkedj a quinoával! 

10. Popcorn

Ha a popcornod nincs vajba fojtva, agyonsózva és agyonfűszerezve, akkor remek napközbeni nasi lehet, amit bűntudat nélkül majszolhatsz. Alacsony kalóriatartalmú snack, ami remek koleszterinmentes élelmirostforrás, ráadásul teljes kiőrlésű lévén nem terheli meg a szervezetedet. 

Alapvetően azzal semmi baj nincs, ha sokszor eszel keveset. Azzal viszont van, ha sokszor sokat, így a legfontosabb tanácsunk, hogy csökkentsd az adagokat, válassz olyan ételt amiből lehet sokat enni. :)

Reméljük segítettünk.
Kitartást kíván a GOLDEN FUTURE CSAPATA!