A 10 legerősebb antioxidáns-tartalmú étel

2020.01.20

Olcsók, egész évben kaphatók és jóval hatékonyabb, ha természetes úton pótolod a hiányt.

Az antioxidánsok nélkülözhetetlen vegyületei a szervezetnek. Megkötik és eltávolítják a testből a szabad gyököket, melyek komoly betegségek kialakulásában játszanak közre. Ilyenek a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos megbetegedések. A nem megfelelő életmód, a kártékony kémiai reakciók, a helytelen táplálkozás, a dohányzás és a mozgásszegény életvitel, valamint a stressz hatására kivédhetetlenül szabad gyökök termelődnek a testben.

Természetes antioxidáns-források

Ezek semlegesítésére képződnek az antioxidáns molekulák is a szervezetben, ám pótlásukról és megerősítésükről neked is gondoskodni kell. Mutatjuk azokat a természetes forrásokat, melyek tele vannak ezzel a jótékony alkotóelemmel, egész évben kaphatók, és a pénztárcádat sem terhelik meg nagyon.

1. Cékla
A cékla ásványianyag- és vitaminforrás, az immunrendszer hatékony támogatója. Betanin nevű antioxidánsa elősegíti a sejtek regenerálódását. Nyomelemei révén a vérnyomást is csökkenti.
2. Narancs
A narancsban antioxidánsként működő C-, A- és E-vitamin van, illetve béta-karotin. Emellett a citrusfélékben bőségesen található bioflavonoid vegyületekben is dúskál, melyek jó hatással vannak az érrendszerre.
3. Csokoládé
A csokoládé az egyik leggazdagabb flavonoidforrás, antioxidáns hatásának köszönhetően jótékonyan hat az erekre. Fogyasztását cukor- és zsírtartalma miatt nem szabad túlzásba vinni. Fekete csokoládéként heti két-három alkalommal 20-30 gramm fogyasztása javallott.
4. Zöld tea
A zöld teában polifenol nevű növényi vegyület található, melynek molekulái kijavítják a sejtkárosodásokat. Jótékony hatással van a magas vérnyomásra, és csökkenti a keringési rendellenességek kockázatát is. 
5. Spenót
A spenót regeneráló hatású fitonutriensei lassítják a rákos sejtek burjánzását, míg a klorofill gátolja a kardiovaszkuláris betegségek kialakulását. A lutein és a karotin pedig csökkenti a sejtek elöregedését. 
6. Káposzta
A káposzta levelei tele vannak béta-karotinnal. A levelekben mustárolaj is található, ami természetes antibiotikum. Kalciumban és vasban gazdag, C-vitamin-tartalma miatt pedig immunerősítő hatású.
7. Bab
A bab tele van fenol- és antocián vegyületekkel. Ezek ellenállóbbá tesznek a szív- és érrendszeri, illetve a daganatos betegségekkel szemben, és karbantartják a vérnyomást is.
8. Hagymafélék
A hagymafélék, különösen a fokhagyma, tele vannak cisztein és a glutation vegyülettel. Ezek az aminosavak segítenek a szabadgyökök semlegesítésében. A hagyma enzim- és szeléntartalma méregteleníti a szervezetet.
9. Répa
A répa segíti az immunrendszert. Magas béta-karotin-szintje növeli a fehérvérsejtek aktivitását. A répa oldható élelmi rostszálai tisztítják a bélrendszert, csökkentve ezzel az emésztőszervi daganatok kialakulásának kockázatát. 
10. Alma
Az alma a magas flavonoidtartalmú gyümölcsök közé tartozik. Ez gátolja a sejtek károsodását. A benne található quercetin glycosid rákmegelőző és gyulladáscsökkentő, a klorogénsav és az epicatechin pedig segít a vírusok és baktériumok legyőzésében. 

+1
Piros gyümölcsök olyan molekulát tartalmaznak, mely közismert az antioxidáns hatásáról. Ez a likopin molekula jótékony hatással van a szívre és a daganatos megbetegedések kialakulására is, mivel képes semlegesíteni a szabadgyököket.
Eper, ribizli, málna, áfonya, meggy.
A vörös színű zöldségfélék és gyümölcsfélék fogyasztása tehát csakis pozitívan hatnak a szervezetünkre, erősítik az immunrendszert és számos vírus és fertőzés ellen is alkalmazhatóak. Ha megfelelő mennyiségű, likopin molekulát tartalmazó zöldségeket és gyümölcsöket iktatunk az étrendünkbe, a rákos megbetegedés is megelőzhető. 

Stúdiónkban antioxidáns-szint mérésre is van lehetőség, melyre előzetes egyeztetés szükséges.
Várunk Benneteket szeretettel!
Golden Future Csapata

forrás: femina.hu